نشست اعضای ایرانی اتحادیه دانشگاه‌های دولتی و مراکز تحقیقاتی حاشیه دریای‌خزر در دانشگاه گیلان با حضور مهمانان ایرانی و بین‌المللی برگزار شد

24 07 2023
کد خبر : 4377197
تعداد بازدید : 110
 
نشست اعضای ایرانی اتحادیه دانشگاه‌های دولتی و مراکز تحقیقاتی حاشیه دریای‌خزر به میزبانی دانشگاه گیلان در روز سه‌شنبه 18 جولای 2023 برگزار شد. در این نشست که روسای دانشگاه‌های ایرانی عضو اتحادیه، معاون ارتباطات بین المللی سازمان همکاری های علمی بین المللی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری برگزار شد، موضوعاتی اعم از گزارش عملکرد دانشگاه ها و مراکز پژوهشی عضو اتحادیه و ارائه دستاوردهای هدف گذاری شده در نشست قبلی و هم اندیشی و تبادل نظر در زمینه الزامات و نحوه حضور اعضای ایران در بیست و پنجمین مجممع عمومی اتحادیه مورد بررسی قرار گرفت.
 
رئیس دوره‌ای اتحادیه و رئیس دانشگاه کالمیکیا و همچنین معاون بین‌الملل دانشگاه دولتی آستراخان فدراسیون روسیه از مهمانان بین‌المللی این نشست بودند. دکتر بادما سالایف (رئیس اتحادیه) در این جلسه، اتحادیه را یک فرصت بی‌نظیر برای گسترش و تقویت همکاری‌های بین‌منطقه‌ای و بین‌المللی عنوان کرد و افزود: دانشگاه‌ها محلی برای برگزاری رویدادهای علمی و علمی-عملی تبدیل شده و جامعه علمی و آموزشی دانشگاه‌ها و موسسات تحقیقاتی کشورهای حاشیه کاسپین را متحد می‌کند. وی همچنین از دانشگاه گیلان برای مساعدت انجام شده در خصوص رفع مشکل جذب استاد آموزش زبان فارسی در دانشگاه کالمیکیا قدردانی نموده و عملکرد استاد اعزام شده را موفقیت‌آمیز ارزیابی نمود. خانم دکتر فادینا (معاون بین‌الملل دانشگاه دولتی آستراخان) نیز ضمن معرفی عملکرد این دانشگاه بعنوان مسئول کمیته علم، تحقیقات و فناوری اتحادیه اذعان داشت که بایستی از تلاش‌های دانشمندان جوان، بیشتر حمایت شود. وی ابراز امیدواری کرد که کمیته علم، تحقیقات و فناوری مبنای مهمی برای توسعه ارتباطات علمی بین محققان اتحادیه باشد و بعنوان پلی برای روابط دوستانه، دانشگاه‌های ما را با دانش جدید، اغنا نماید.

دسته بندی :
اسلایدشو