بیست و چهارمین اجلاس مجمع عمومی اتحادیه دانشگاه های دولتی و مراکز تحقیقاتی حاشیه دریای خزر

18 09 2022
کد خبر : 4377297
تعداد بازدید : 106

 

بیست و چهارمین اجلاس مجمع عمومی اتحادیه دانشگاه ها و مراکز تحقیقاتی کشورهای حاشیه دریای خزر در تاریخ 4 تا 7 اکتبر سال  2022 در شهر الیستا، ایالت کالمیکیای روسیه برگزار می شود.
شایان ذکر است که این مجمع، ذیل دومین همایش اقتصادی خزر که زیر نظر وزارت توسعه اقتصادی و وزارت علوم و آموزش عالی فدراسیون روسیه قرار برگزار خواهد شد. در این همایش بین المللی، روسای دانشگاه ها و مراکز علمی منطقه، کارشناسان مسائل روز دریای خزر در حوزه علمی و آموزشی مشارکت دارند. شرکت کنندگان، مسائل زیست محیطی و جنبه های قانونی توسعه فن آوری های "سبز"، ایجاد شرایط برای برنامه های آموزشی و علمی مشترک، و مشکلات یادگیری زبان روسی به عنوان یک زبان بومی و خارجی بررسی خواهند کرد.
در چارچوب مجمع عمومی، نشست دانشگاه‌های همکار درباره اتحادیه رهبران نسل جدید که در دسامبر 2020 ایجاد شد، برگزار می‌شود و اهمیت و امکانات ایجاد یک مسیر آموزشی فردی برای دانشجویان دانشگاه‌های همکار در چارچوب فضای مشترک آن اتحادیه  مورد ارزیابی قرار می گیرد.
همچنین در چارچوب مجمع عمومی، جشنواره دانشجویی بین‌المللی  فرهنگ‌های مردم منطقه تحت عنوان «دریای خزر - دریای دوستی» برگزار خواهد شد.


دسته بندی :
خبرها